آنتی ماسون

رسوا کننده صهیونیسم

آنتی ماسون

رسوا کننده صهیونیسم

موساد را بشناسید

موساد علیرضا عسگری

"موساد" نام سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی است که مهمترین وظیفه آن جمع آوری اطلاعات و خنثی سازی فعالیت‌های به اصطلاح تروریستی علیه این رژیم  است. این سازمان، سازمان سری و مخفیانه‌ای است که  در زمینه‌های مختلف اطلاعاتی فعالیت می‌کند ومی‌توان از روابط سری این سازمان با سازمان‌های اطلاعاتی مصر و اردن نام برد که این همکاری کمک شایانی به عقد قراردادهای صلح میان رژیم صهیونیستی با کشورهای مصر و اردن داشت.

این سازمان در اول آوریل سال ۱۹۵۱ تشکیل شد. موساد توسط "دیوید بن گورین" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی تأسیس شد. او هدف از تاسیس این سازمان را اینگونه اعلام کرد:

"برای ما که از ابتدای تأسیس تحت فشار دشمنان خود قرار داریم، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروری است و ما باید به خوبی بیاموزیم و بدانیم که در اطرافمان چه می‌گذرد".

رژیم صهیونیستی مأموریت گردآوری ، تجزیه و تحلیل اطلاعات وانجام عملیات های مخفیانه ویژه در خارج از سرزمین‌های اشغالی را بر عهده موساد گذاشت. گفتنی است که دفتر اصلی موساد در "تل آویو" است. این سازمان در برآوردهای اخیر دارای ۱۲۰۰ نفر کارمند دفتری است.

موساد یک سازمان سراسری است، به این معنا که دستورات خود را از رهبران رژیم صهیونیستی می گیرد و هدف فعالیت های آن پاسخ گوئی به نیازهای متغیر اطلاعاتی و عملیاتی این رژیم است.

هویت مدیران بلندپایه بخش‌های داخلی موساد معمولاً جزو اسرار رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود. اما هویت روسای موساد همواره اعلام می‌شود. در مارس سال ۱۹۹۶ "دانی یاقوم" به جای رئیس قبلی این سازمان "شبتای شاویت" که در ۱۹۹۶ استعفاء داد، رئیس موساد شد. هم اکنون (از سپتامبر ۲۰۰۲) ریاست سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بر عهده "مائیر داگان" است.

سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی تا سال ۱۹۵۱ "شای" نام داشت تا این که در این سال  برای اولین بار به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد و "موساد" نامیده ‌شد

تاریخچه

بلا فاصله پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی ، دیوید بن گوریون نخستین نخست وزیر این رژیم نظر خود را درباره ایجاد چارچوب هایی برای سازمان ها و نهادهای اطلاعاتی ابراز داشت که پیش از شکل گیری رژیم صهیونیستی فعال بودند. در ۷ ژوئن ۱۹۴۸ بن گوریون با دو نفر ملاقات کرد، "رابین شیلواخ" ( یکی از اعضای بخش سیاسی آژانس یهود ) و "ایسر بئری" ( ایسر بیرنتسوایگ، ملقب به "ایسر بزرگ") که رئیس سازمان "شای" بود.

نتیجه اولیه این ملاقات تعیین چارچوب های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود که سرانجام موجب شد، "هاگانا" یا همان سازمان شبه‌ نظامی یهودی وفادار به ایدئولوژی صهیونیسم سازمان سری ویژه ای تشکیل شود که در ابتدا دفتر اطلاعات یا "شای" نام گرفت..

سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی تا سال ۱۹۵۱ این نام را برخود داشت تا این که در این سال  برای اولین بار به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد و "موساد" نامیده ‌شد.

حکم تشکیل موساد

دیوید بن گوریون این گونه فرمان تاسیس موساد را صادر کرد:

"محرمانه"

5710 22ماه عبری کیسلو سال

 مطابق با 13 دسامبر 1949

مخاطب: وزارت خارجه از : نخست وزیری

طبق اوامر من، سازمانی به منظور تمرکز و هماهنگی فعالیت های سرویس های اطلاعاتی ( بخش اطلاعات ارتش، بخش سیاسی وزارت خارجه، سرویس اطلاعات کل و غیره) تاسیس می شود. وظیفه سازماندهی موساد را بر عهده رابین شیلوخ، مشاور امور ویژه وزارت خارجه است و وی را به ریاست این سازمان منصوب می نمایم. رابین شیلوخ تحت فرمان من بوده، طبق اوامر من فعالیت نموده و گزارشات کار خود را بصورت دائم به من ارائه خواهد داد، اما از نظر اداری سازمان تابع وزارت خارجه خواهد بود.

موساد

ساختار تشکیلاتی موساد

این سازمان هم چنین مسئول جنبش مخفی مهاجران یهودی برای خروج آنها از سوریه، ایران و اتیوپی و مهاجرت دادن آنها به اسرائیل می باشد. عوامل موساد در حال حاضر در کشورهایی که سابقاً کمونیست بودند، غرب و سازمان ملل متحد فعال هستند.

دفتر اصلی موساد در تل آویو است. این مؤسسه در دهه هشتاد 1500 تا 2000 نفر نیرو داشت و برآوردهای اخیر حاکی از 1200 نفر کارمند است. هویت مدیر موساد معمولاً جزو اسرار رژیم صهیونیستی تلقی می شود و یا حداقل در رسانه ها چیزی در باره وی مطرح نمی شود، اما در ماه مارس سال 1996 کابینه رژیم صهیونیستی انتصاب ژنرال "دانی یاقوم" را به جای رئیس قبلی این سازمان یعنی "شبتای شاویت" که اوایل سال 1996 استعفاء داده بود، اعلام کرد و در سپتامبر 2002 "مائیر داگان" به عنوان مدیر جدید موساد انتخاب شد.

سازمان موساد هشت بخش اصلی دارد، با این وجود جزئیات سازمان داخلی آن هم چنان مخفی باقی مانده است. بخش جمع آوری اطلاعات که بزرگترین بخش آن است و مسئولیت عملیات جاسوسی را برعهده دارد و دفاتری را در خارج از رژیم صهیونیستی تحت پوشش های دیپلماتیک و غیررسمی تاسیس کرده است. این بخش در مناطق مختلف جهان فعالیت می کند و مسئولیت هر منطقه به عهده یک نفر است و وی هدایت مأموران فعال درآن نواحی را برعهده دارد. موساد از سال 2000 فعالیت تبلیغاتی گسترده ای را برای استخدام ماموران جدید جمع آوری خبر و اطلاعات آغاز کرد.

بخش همکاری و اقدام سیاسی

رژیم صهیونیستی مأموریت گردآوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات وانجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از اسرائبل را بر عهده موساد گذاشته است

بخش عملیات ویژه

 بخش تحقیقات

بخش هسته ای آن نیز متمرکز بر موضوعات خاص و مرتبط با تسلیحات هسته ای است که معمولاً جزو سری ترین بخش ها است.

بخش تکنولوژی

وظایف موساد

مقر موساد

رژیم صهیونیستی مأموریت گردآوری ، تجزیه و تحلیل اطلاعات وانجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از اسرائبل را بر عهده موساد گذاشته است.

در سال های گذشته، این سازمان حریم وظایف خود را گسترش داده‌ است، اما بطور کلی می توان وظایف محوری موساد را در موارد ذیل خلاصه کرد:

- گرد آوری مخفیانه اطلاعات در خارج از سرزمین های اشغالی.

- خنثی سازی تلاش های کشورهای متخاصم برای تهیه و تولید تسلیحات غیر متعارف ویا دستیابی به آن.

- خنثی سازی عملیات تروریستی علیه اهداف صهیونیستی و یهودی درخارج از سرزمین های اشغالی.

- توسعه روابط مخفیانه ویژه، سیاسی و غیره، در خارج از سرزمین های اشغالی و حفظ این روابط.

- جذب مهاجرین یهودی به رژیم صهیونیستی از مناطقی که امکان مهاجرت یهودیان از آنجا به رژیم صهیونیستی توسط سازمانهای مهاجرتی این رژیم وجود ندارد.

- بدست آوردن اطلاعات استراتژیکی، سیاسی و عملی.

- انجام عملیات ویژه ( ترور ) در خارج از سرزمین‌ های اشغالی.

اعضای کمیته اصلی سازمان:

.- مدیر سازمان اطلاعات نظامی موسوم به آمان

.- مدیر سازمان اطلاعات داخلی شین بت

.- مدیر سازمان امنیت عمومی شاباک

- مدیر مرکز مطالعات راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت امور خارجه (این مرکز در زمینه جاسوسی سیاسی یا دیپلماتیک تخصص دارد.

.- مدیر بخش عملیات ویژه پلیس موسوم به ماتام

- مشاوران خصوصی نخست وزیر در امور سیاسی، نظامی، امنیتی و مبارزه با تروریسم.

عملیات‌ های صورت گرفته

- ربودن و انتقال مخفیانه مردخای وانونو در کشور ایتالیا توسط کماندوهای ویژه موساد در سال ۱۹۸۶ به دلیل افشای اطلاعات محرمانه رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت بمب اتمی در نیروگاه اتمی دیمونا.

- ترور شیخ احمد یاسین رهبر معنوی سازمان حماس در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۰۴. قابل ذکر است این ترور واکنش‌های جهانی را برانگیخت و در این راستا رای‌گیری برای صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت نیز انجام گرفت که با ۱۱ رای موافق ۳ رای ممتنع و وتوی آمریکا از تصویب باز ماند.

- ترور عبدالعزیز رنتیسی رهبر جدید سازمان حماس به همراه دو تن از همراهانش، در تروری دیگر و کمتر از یک ماه بعد از ترور شیخ احمد یاسین، در این ترور عده‌ای نیز زخمی شدند.

- بمب گذاری در خودروی عزالدین شیخ خلیل (عضو بلندپایه حماس) در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۴، در شهر دمشق در کشور سوریه که منجر به شهادت وی و زخمی شدن ۳ تن دیگر شد.

- ترور محمود المبحوح از رهبران جنبش حماس در دبی.

ترور دانشمندان ایرانی

از دیگر جنایاتی که موساد متهم به دخالت در آن است باید به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد که مهمترین هدف در پس این اقدامات بازداشتن دولت و ملت ایران از مسیر پیشرفت در حوزه های علمی به ویژه فناوری هسته ای است و این واقعیتی است که غرب و رژیم صهیونیستی نیز به آن اذعان دارد.

از بهمن سال گذشته تا کنون سه ترور در این زمینه صورت گرفته است که بر اثر آن سه دانشمند فیزیک هسته‌ای ایران به نام‌های دکتر "مسعود علی‌محمدی"، استاد فیزیک دانشگاه تهران، دکتر "مجید شهریاری" و دکتر "مجید عباسی" از اساتید فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد که مجید عباسی از ترور جان سالم به دربرد.

 روسای موساد

- ایسر هارئیل (۱۹۶۲ – ۱۹۵۳)

- ماثیر آمیت (۱۹۶۸ – ۱۹۶۳)

- تسوی زامی (۱۹۷۴ – ۱۹۶۸)

- ایتسخاک خوفی (۱۹۸۲ – ۱۹۷۴)

- ناخوم ادمونی (۱۹۸۹ – ۱۹۸۲)

- شبتای شاویت (۱۹۹۶ – ۱۹۸۹)

- دانی یاتوم (۱۹۹۸ – ۱۹۹۶)

- افرائیم هلوی (۲۰۰۲ – ۱۹۹۸)

- مائیر داگان (تاکنون – ۲۰۰۲)

موساد، صهیون، سهیونیسم، ماسونری، فساد، جاسوس، جاسوسی، اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت اطلاعات اسرائیل، داگان، موساد، ساختار موساد، سرویس های موساد، اطلاعات، 666، 2000، ماموران موساد، همکاری موساد، همکاری، تحقیقات، گزارشات، کانادا، غرب؛آمریکا، آمریکای لاتین، جرمن، سوریه، هسته ای، اشغالی، مخفیانه، مقر موساد، مهندس، الکترونیک، واحد، شاباک، ساواک، آمان، اطلاعات نظامی، خارجه، وزارت خارجه، خارجی، وزارت خارجی، استراتژیکی، سیاسی، شیخ خلیل، حماس، فناوری، هسته ای، عباسی، ترور، هارئیل،  

 

 

 

 

منبع: http://www.faraj12.ir

- رابین شیلواخ (۱۹۵۲ – ۱۹۴۹)
بخش تکنولوژی مسئول توسعه فناوری های پیشرفته برای پشتیبانی فنی ازعملیات موساد است. در آوریل 2001 موساد آگهی استخدامی در رسانه های صهونیستی منتشر کرد، مبنی بر این که به تعدادی مهندس الکترونیک و متخصص کامپیوتر برای واحد تکنولوژیک خود نیاز دارد.
بخش عملیات ویژه با عنوان "متساوا" ترورهای بسیار حساس، خرابکاری ها و اقدامات شبه نظامی دقیق و پروژه های جنگ روانی را انجام می دهد. این بخش مسئولیت ترور شخصیت های ویژه و مبارزان فلسطینی را برعهده دارد و مسئول اجرای جنگ روانی، تبلیغات و عملیات فریب می باشد و تهاجمات فرهنگی و نشر اخبار دروغ در مطبوعات جزو اقدامات این بخش است. این بخش مسئول تولید اطلاعات نظیر گزارش های روزانه، خلاصه وضعیت های هفتگی و گزارش های مشروح ماهانه است. این بخش در قالب 15 بخش ویژه جغرافیایی یا دفاتر منطقه ای سازماندهی شده که شامل آمریکا، کانادا و اروپای غربی، آمریکای لاتین، کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی، چین، آفریقا، مغرب (مراکش)، الجزایر، تونس، لیبی، عراق، اردن، سوریه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایران را دربرمی گیرد.
بخش همکاری و اقدام سیاسی فعالیت های سیاسی و همکاری با سرویس های اطلاعات خارجی کشورهای دوست رژیم صهیونیستی و نیز کشورهایی که روابط دیپلماتیک عادی با این رژیم ندارند، را انجام می دهد. موساد در دفاتر اصلی خود و در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس و آمریکا دو کنترل کننده منطقه تحت پوشش سفارت این رژیم را دارد که یکی ازآنها برای بخش جمع آوری کار می کند و دیگری برای بخش همکاری و اقدام سیاسی.
سازمان موساد که مسئولیت جمع آوری اطلاعات انسانی، عملیات مخفی و تروریستی را برعهده دارد، تمرکز خود را بر ملت و سازمان های عربی و اسلامی در سراسر جهان گذاشته است
نظرات 6 + ارسال نظر
تالار گفتمان ایرانیان مالزی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ب.ظ http://iranmy.ir

سلام
ممنون اطلاعات خوبی بود.

----------
تالار گفتمان ایرانیان مالزی
http://iranmy.ir

عباس شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:50 ب.ظ http://zohuredajal.blogsky.com/

سلام.من و شما همکاریم.بهم یه سر بزن.
من منتظر جوابت در باره تبادل لینک هستم.
بدو بیا داداش.

عباس یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:43 ق.ظ http://zohuredajal.blogsky.com/

منم شما رو لینک کردم.دوست عزیز.
سلام.من آپم بدو بیا.لفا نظر هم یادت نره.
چون ما به امید نظرات پست میزاریم.
پس نا امیدمون نکن.
ا

مرگ بر غم یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام
وبتون رو خوندم
جالبه
دوست من میشی؟
اگه تبادل لینک میکنی من رو با اسم "مرگ بر غم" لینک کن و توی وبم توی بخش نظرات بهم بگو تا منم تو رو لینک کنم
www.m89.blogsky.com

حبیب اله دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ق.ظ http://asreazadi.blogfa.com

سلام دوست
عزیز عالی بود موفق باشی
با مطالب جدید بروزم
وقت کردی سر بزن

saeed شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:18 ق.ظ http://www.framasonery.blogfa.com

سلام دوست عزیز مطلب جالبی بود اگه تونستی مارم لینک کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد